Flatout Power SPRINT to główna atrakcja festiwalu. Przejazdy z pomiarem czasu za pomocą fotokomórek będą odbywały się przez dwa dni trwania festiwalu. Na naszym specjalnie przygotowanym, prawie dwukilometrowym odcinku sportowym, zostanie poddanych próbie kilkaset sportowych samochodów w przeróżnych klasach - od aut klasycznych i youngtimerów, przez auta rajdowe, supersamochody aż po auta wyścigowe klasy WSMP, GT4 oraz GT3.
Wymagania techniczne dla samochodów oraz kierowców biorących udział w powerSPRINT są bardzo proste:
- Samochód nie może mieć wycieków, musi być w 1 kawałku i nie stwarzać zagrożenia dla uczestników i widzów.
- Samochód powinien mieć założone wszystkie elementy karoserii, jeśli posiada je fabrycznie (zderzaki, maska, szyby itp)
- Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask, zapięte pasy bezpieczeństwa oraz zamknięte szyby.
- Każdy samochód musi posiadać przymocowaną i gotową do użycia gaśnicę.
- Opony bez homologacji drogowej (sliki wyścigowe) - dozwolone są tylko dla aut z pełną klatką bezpieczeństwa
Klasy w jakich będą zmagać się zawodnicy i ich samochody:
- SUPERSPORT - samochody GT3, GT4, GSMP, WSMP - profesjonalnie przygotowane auta do wyścigów
- SPORT - samochody sportowe poddane modyfikacjom, używane na imprezach typu trackday, kjs
- RALLY - samochody z napędem 4x4 przygotowane profesjonalne do startów w rajdach
- SUPERCARS - seryjne superauta bądź samochody egzotyczne o ponadprzeciętnych osiągach fabrycznych i mocy > 500HP
- STREET - samochody uliczne - czyli legalnie poruszające się po drogach o mocy do 500HP
- CLASSIC - samochody sportowe wyprodukowane przed 1990r.